بهترین وزن یونولیت سقفی

بهترین وزن یونولیت سقفی

وزن یونولیت سقفی یکی از مهم ترین مواردی است که به دلیل ایمنی خانه‌ها در برابر حادثه برای مهندسان ساختمان مورد توجه است. از آن جایی که امروزه یونولیت های سقفی در ساخت پروژه‌های عمرانی و ساختمانی کاربرد زیادی د ارند، عایق بودن و عمل‌کرد صوتی و حرارتی یونولیت بسیار مهم هستند.

برای رسیدن به هدف عملکرد صحیح ساختمان باید از یونولیت سقفی با وزن استاندارد استفاده کرد. این امر باعث بالا رفتن مقاومت ساختمان و عمر مفید آن می شود.

ما در این مقاله شما را با وزن یونولیت سفقی و دانسیته استاندارد یونولیت سقفی آشنا می کنیم. برای خرید و یا مشاوره در خصوص یونولیت سقفی با بهترین قیمت و تضمین کیفیت با کارشناسان ما در پلاستوفوم غرب ایرانیان در ارتباط باشید.

وزن استاندارد یونولیت سقفی

یونولیت‌ سقفی در اندازه و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌ شود. وزن فوم سقفی یکی از مولفه‌هایی است که به دو عامل دانسیته و ابعاد فوم بستگی دارد.

در واقع ابعاد یونولیت سقفی بطور کلی و بسته به نیاز مشتری تولید می شود. همچنین موارد زیادی از آن در بازار مصالح ساختمانی موجود است. به همین دلیل قبل از سفارش خرید خود بهتر است در این مورد با فروشندگان و متخصصان این زمینه مشورت کنید.

یونولیت‌های سقفی معمولی ۱۰ سانتی‌متری می‌توانند صدا تا ۴۲ دسی بل و گرما را تا ۳۵ درصد عایق کنند. فومی که در سقف به کار می‌رود حتما باید از حداقل دانسیته مناسبی برخوردار باشد و بهتر است که وزن آن زیر ۷ کیلوگرم بر مترمکعب نباشد.

استفاده از یونولیت‌ سقفی باعث کاهش حجم بتن‌ریزی تا ۳۰ درصد می شود و در مصرف قالب‌بندی، تیرچه و فولاد صرفه‌جویی می‌کند. به همین یونولیت سقفی‌ هزینه ساخت‌وسازها را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

وزن یونولیت سقفی در هر بلوک آن حدود ۷ الی ۸ کیلوگرم است. خوب است بدانید که ابعاد یونولیت سقفی تیرچه سیمانی ۲۵*۵۰*۲۰۰ سانتی‌متر است که پاشنه کناری آن نیز ۳*۴ سانتی‌متر می‌باشد.

هرچه دانسیته پایین‌تر باشد، قیمت یونولیت سقفی هم کاهش می‌یابد. انواع یونولیت‌های سقفی در کارخانه ها تولید می‌شوند که قیمت هر کدام از آن‌ها متفاوت است. اما چند نوع یونولیت در ابعاد مختلف در بازار وجود دارند که طرفداران آن‌ها نسبت به نمونه‌های دیگر بیشتر است. حال در زیر به چند مورد از رایج‌ترین ابعاد یونولیت سقفی اشاره می‌کنیم.

  • یونولیت تیرچه فندوله یا بتنی با ابعاد ۲۰۰*۵۰*۲۰ یا ۲۰۰*۵۰*۲۵ سانتی‌متر
  • یونولیت تیرچه کرومیت یا فلزی با ابعاد طول ۱ یا ۲ متر، عرض ۶۵ و ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتیمتر
  • یونولیت تیرچه پیش تنیده با طول ۲ متر، عرض ۵۰ و ارتفاع ۱۵ سانتی‌متر
  • یونولیت حفره‌دار با ابعاد ۱۱۰*۵۰*۲۵ سانتی‌متر

بهترین وزن یونولیت سقفی

کاربرد یونولیت سقفی

هدف اصلی استفاده از یونولیت سقفی که از بلوک های یونولیت مادر به دست می آید، کاهش وزن ساختمان ها و افزایش مقاومت آن ها در برابر زلزله است. بعد از آنکه بلوک یونولیت مادر در سه مرحله اصلی پیش ‌انبساط، تثبیت و شکل‌ دهی تولید شد و انبار شد بر روی یک میز برش قرار داده می شوند و توسط سیم های المنت برقی یا دستگاه های CNC به یونولیت سقفی تبدیل می شوند.

یونولیت های سقفی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر حرارت، رطوبت، سر و صدا، حشرات و موریانه ها دارند در سقف ساختمان ها به کار می روند. در حقیقت اصلی ترین کاربرد فوم سقفی استفاده به عنوان یک عایق دائمی در ساختمان سازی جهت قالب بتن ریزی سقف ها است. همچنین این یونولیت ها در سردخانه ها نیز به عنوان عایق برودتی استفاده می شوند.

طراحی و برش یونولیت های سقفی به گونه ای است که بدون نیاز به مصالحی همچون رابیتس به راحتی گچ کاری می شود و در مصرف مصالح مختلف صرفه جویی می کند. به صورت کلی یونولیت ها علاوه بر صنعت ساختمان سازی در صنایع دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای متعددی دارند.

بهترین وزن یونولیت سقفی

مزایای سقف یونولیتی

سقف‌های یونولیتی یکی از پرکاربردترین نوع سقف‌های ساختمانی می باشد که در آن از تیرچه‌ها به‌عنوان تیر فرعی و بلوک‌های توخالی سبک بتنی برای پر کردن فضای خالی بین آن ها استفاده می‌شود. این نوع سقف‌ها دارای مزایای زیادی هستند. از مهم‌ترین مزایای این سقف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد.
  • امکان اجرای همزمان چند سقف بدون استفاده از جک‌های زیرسقفی وجود دارد.
  • برای اجرای سقف یونولیتی نیازی به نیروی متخصص و تجهیزات ویژه نیست.
  • به دلیل شمع بندی حین اجرای سقف لرزش کمی دارند.
  • قالب‌بندی زیر سقف‌ها فقط با شمع بندی و نصب چهار تراش در فاصله‌های مشخص انجام شده و نیازی به قالب‌بندی و آرماتوربندی سقف‌های بتن‌آرمه توسط نیروهای متخصص ندارد.
  • تیرچه و بلوک پیش‌ساخته بوده و نیازی به نیروی انسانی ندارد.
  • در کاهش مصرف بتن مؤثر هستند و مقاومت بالایی در برابر نیروهای افقی دارند.
  • وزن کمی دارند و حمل‌ونقل آنها ساده است و بتن کششی با بلوک جایگزین می‌شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *