تفاوت یونولیت سفقی و دیواری

تفاوت یونولیت سقفی و دیواری

تفاوت یونولیت سقفی و دیواری در نوع کاربرد آن هاست. قبل از اینکه با تفاوت یونولیت سقفی و دیواری آشنا شوید، لازم است تا به تعریف یونولیت بپردازیم تا بهتر این محصول را بشناسید. یونولیت ها از مقدار کمی پلاستیک و مقادیر زیادی هوا تشکیل شده اند.ساختار آنها به گونه ایست که توانایی تحمل فشار زیادی را دارند و طول عمر زیادی دارند.

این محصول به نام های دیگری همچون فوم ، پلاستوفوم ، آکاسیف و پلی استایرن شناخته شده می باشند.فوم ها دارای وزن بسیار کمی می باشند و به همین دلیل می توانند باعث کاهش وزن کلی ساختمان ها شوند.یونولیت امروزه به تولید انبوه رسیده است.در اکثر ساختمان ها یونولیت ها جایگاه ویژه ای دارند و استفاده از آنها هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

در این مقاله به بررسی تفاوت یونولیت سقفی و دیواری و کاربرد هریک پرداختیم.

تفاوت یونولیت سقفی و دیواری در چیست؟

یکی از بارزترین تفاوت یونولیت سقفی با دیواری در کاربرد آن ها می باشد.

یونولیت سقفی از سایر انواع یونولیت ها شناخته تر شده است. استفاده از بلوک های سقفی به عنوان یک قالب بتن در سقف های تیرچه بلوک و یا دال یک طرفه از مشخص ترین نوع کاربرد آن ها می باشد. کاربرد یونولیت های دیواری در ساخت و ایجاد دیوار ها در ساختمان ها می باشند.

یکی دیگر از تفاوت های یونولیت سقفی و دیواری در ضخامت و چگالی آن هاست.

یونولیت سفقی از ضخامت بیشتری نسبت به فوم های دیواری برخوردار هستند. علاوه بر ضخامت یونولیت های سقفی دارای چگالی یا دانسیته بالاتری می باشند که باعث بهبود کیفیت در این محصول شده است.

از دیگر اختلافات میان این دو نوع پلاستوفوم ، قیمت این دو محصول است. پلاستوفوم های سقفی از پلاستوفوم های دیواری گران تر هستند.

در ادامه به کاربردهای هر یک از این پلاستوفوم ها می پردازیم.

تفاوت یونولیت سفقی و دیواری

کاربرد یوونولیت دیواری

استفاده های زیادی از پلاستوفوم های دیواری در ساختمان سازی می شود. ویژگی های منحصربه فرد پلاستوفوم سبب شده است که از آن استفاده های زیادی شود.

از آن جایی که یونولیت های دیواری مقاومت خوبی در برابر ضربه و رطوبت دارند، از آن ها به عنوان یک عایق در ساختمان ها استفاده می شود. این یونولیت ها می توانند مقاومت خوبی در برابر ضربه و رطوبت داشته باشند.

علاوه بر آن فوم های دیواری می توانند به عنوان یک عایق صدا عمل کنند و از ورود صداهای مزاحم به داخل منازل جلوگیری کنند. با استفاده از یونولیت دیواری در ساختمان ها ، شستشوی دیوارها کاری سهل و آسان می باشد و طول عمر بالاتری نسبت به دیوارهای سنتی دارند.

یونولیت دیواری را می توان با استاده از فوم های دیواری تزئینی و تری دی پنل ها چهره زیبایی به آن بخشید. علاوه بر موارد ذکر شده این یونولیت ها براحتی پوسیده نمی شوند و طول عمر بالایی نیز دارند.

بهتر است بدانید یونولیت دیواری با نمای پلاستوفوم تفاوت هایی دارد برای درک بهتر این موضوع به مطلب نمای پلاستوفوم مراجعه کنید.

تفاوت یونولیت سفقی و دیواری

کاربرد یونولیت های سقفی

بلوک های سقفی را فقط در سقف ساختمان ها می توان استفاده کرد و کاربرد این محصول برخلاف یونولیت های دیواری منحصر به سقف ساختمان ها می باشد. این فوم ها می توانند عایق مناسبی در برابر رطوبت و صدا و همچنین حرارت باشند.

استفاده از یونولیت های سقفی می تواند باعث کاهش وزن سقف ساختمان و حذف هزینه های زیاد در ساخت و ساز شود. با استفاده از این فوم ها می توان ساختمان را از نظر ایمنی بهبود بخشید.

ابعاد و مشخصات یونولیت های سقفی

شرکت پلاستوفوم غرب توانایی تولید یونولیت های سقفی در ابعاد مختلف را دارا می باشد. این فوم ها را می توان در ابعاد گوناگون طراحی و تولید کرد.

یونولیت های سقفی دارای ابعاد استاندارد و پر کاربردی در ساختمان ها می باشند. ابعاد ۲ متر در ۵۰ سانت از پرکاربردترین نوع یونولیت های سقفی می باشند. ضخامت مناسب این فوم ها ۲۵ سانت بوده و از چگالی بالاتر از ۱۰ در تولید آن بهره برده می شود.

سه ویژگی مهم پلاستوفوم های سقفی شامل عایق رطوبتی ، عایق برودتی – حرارتی و عایق صوتی می باشد. پلاستوفوم های سقفی بهترین عایق برای ساختمان ها است که قابل استفاده در سازه های اداری ، مسکونی ، تفریحی – گردشگری ، صنعتی ، تجاری و … می باشند.

استفاده از این پلاستوفوم ها در ساختمان سازی نه تنها موجب عایق سازی می شود ، بلکه سبب کاهش وزن سازه می شود.

تفاوت یونولیت سفقی و دیواری

خرید یونولیت سقفی و دیواری

در خرید پلاستوفوم های دیواری و سقفی باید فاکتورهایی را در نظر گرفت تا یک یونولیت با کیفیت خریداری و انتخاب کرد.

– چگالی پلاستوفوم باید مناسب کاربرد موردنظر شما باشد. پلاستوفوم هایی با چگالی کمتر از استاندارد تعریف شده برای ساختمان سازی مناسب نیست. چگالی بالا می تواند به بهبود کیفیت کمک کننده باشد

  • چگالی پلاستوفوم باید مناسب کاربرد موردنظر شما باشد. پلاستوفوم هایی با چگالی کمتر از استاندارد تعریف شده برای ساختمان سازی مناسب نیست. چگالی بالا می تواند به بهبود کیفیت کمک کننده باشد
  • بر اساس مشخصات پروژه باید پلاستوفوم هایی در ابعاد و اندازه مناسبی را خریداری کرد. اگر پلاستوفوم هایی با ابعاد بزرگتر از حد خریداری کنید ممکن است دور ریز کار بسیار زیاد باشد که این مسئله چه از نظر زمان و چه از نظر هزینه به ضرر شما خواهد بود.
  • پلاستوفوم هایی را برای استفاده در ساختمان خریداری کنید که در برابر آتش از مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشد و سریعاً مشتعل نشود.
  • بر اساس تفاوت یونولیت سقفی و دیواری باید متوجه شده باشید که از هر یک از این یونولیت ها در کاربرد مناسب خود استفاده کنید و هرگز نمی توانید از این پلاستوفوم ها به جای یکدیگر استفاده کرد.
  • پلاستوفوم هایی که به طور کلی از ضایعات پلاستوفومی بازیافت شده ، ساخته می شوند دارای کیفیت پایینی هستند و بهتر است این پلاستوفوم ها را خریداری نکنید.
  • تمامی پلاستوفوم ها حتماً دارای نشان استاندارد و تأییدیه های معتبر باشند. به این مسئله توجه زیادی داشته باشید.
  • پلاستوفوم های خریداری شده باید دارای مقاومت ایده آل در برابر رطوبت و صوت و ضربه و … باشند.
  • یک نگاهی دقیق به نمونه ای از پلاستوفوم ها بیاندازید و مشاهده کنید که بافت پلاستوفوم ها یکدست و صاف باشند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *