یونولیت ماکت سازی

یونولیت ماکت سازی

یونولیت ماکت سازی هم مانند دیگر انواع پلاستوفوم و یونولیت از مواد پلی استایرن انبساطی تولید می شود. سپس توسط قالب های از پیش طراحی شده به شکل دلخواه در می آید.

همانطور که از اسم این محصول مشخص است در ساخت ماکت از آن استفاده می شود. بسیاری از شرکت ها و کارخانجات تولیدی برای انجام پروژه های تحقیقاتی و بدلیل مقرون بصرفه بودن از ماکت به جای محصول اصلی استفاده می کنند تا بتوانند مشکلات محصول خود را بررسی و در پی رفع آن باشند.

از طرفی دیگر می توان از این ماکت ها برای نمایش محصول در نمایشگاه ها نیز استفاده کرد. استفاده از این محصول برای تولید ماکت می تواند یک کپی از محصول شما در معرض عموم قرار دهد تا مراجعه کنندگان و خریداران بتوانند به جزئیات آن با دقت نگاه کنند.

ساخت ماکت با استفاده از پلاستوفوم

یکی از مواد مناسب برای ساخت ماکت ها ، یونولیت می باشد. یونولیت ها در مدت زمان کمی ساخته می شوند و از قابلیت شکل دهی  و برش دهی مناسبی برخوردار هستند.

همچنین نسبت به دیگر مواد ماکت سازی، قیمت ارزان تری دارند. این ماکت های یونولیتی در برابر ضربه مقاوم هستند و به راحتی شکسته نمی شوند. از ماکت های یونولیتی در بیشتر نمایشگاه ها برای نشان دادن محصولات خود استفاده می شود. در ساخت یونولیت ماکت سازی از چگالی بالا به منظور کیفیت هر چه بیشتر استفاده می شود.

یونولیت ها نوع رایجی از فوم ها بوده که برای ساخت ماکت های گوناگون کاربردهای فراوانی خواهند داشت. غالبا برای ساخت اتود و یا همان ساخت طرح اولیه ی ماکت ها از این نمونه فوم ها استفاده می شود.

یونولیت و پلاستوفوم ماکت سازی جهت ساخت نمونه اولیه از محصولی مانند خودرو و یا اشیا دیگر و یا یونولیت و پلاستوفوم ماکت سازی برای ساخت نمونه کامل از محصولی جهت نمایش و استفاده صورت می گیرد . در یونولیت و پلاستوفوم ماکت سازی بسیار مهم است که مواد بصورت یکنواخت در کل بلوک یونولیت استفاده شده باشد .

اگر در این نوع یونولیت، پخته شدن مواد بصورت یکنواخت و همگن نباشد امکان دارد در دانه برداری از یونولیت و پلاستوفوم ماکت سازی جاییکه قسمت کوچکی از کار بوسیله فرز و یا کاتر برداشته می شود قسمت بزرگ تری کنده شود .

در ساخت یونولیت ماکت سازی ، معمولا از پلاستوفوم با چگالی ۲۰ استفاده می شود . ولیکن یونولیت و پلاستوفوم ماکت سازی با دانسیته و چگالی ۴۰ و ۶۰ نیز کاربرد فراوانی دارند . یونولیت و پلاستوفوم ماکت سازی اگر برای نمونه ریخته گری استفاده گردد بهتر است از نوع بسوز باشد که با ریختن مواد مذاب یونولیت ذوب شده و جای آنرا آلیاژ محصول قرار بگیرد.

یونولیت ماکت سازی

یونولیت ماکت سازی

مزایای ماکت های یونولیتی

  • کم هزینه بودن ساخت ماکت با استفاده از یونولیت
  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر آب
  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر نورآفتاب(در صورت استفاده از روکش رزین)
  • قابلیت طراحی قالب و برش آن بر اساس طرح دلخواه
  • برش دهی بسیار ساده
  • دارای ابعاد و رنگ های مختلف
  • مقاوم در برابر حرارت
  • به راحتی پوسیده نمی شوند
  • حشرات نمی توانند به ماکت یونولیتی نفوذ کنند
  • حمل و نقل آسان
  • قابل بازیافت می باشند

یونولیت ماکت سازی

کاربرد یونولیت ها در ماکت سازی

بسیار دیده شده شرکت های عمرانی برای نشان دادن محصول خود از ماکت های یونولیتی استفاده می کنند.کاربرد یونولیت ماکت سازی در ساخت ستون ها و ساختمان ها و برج ها غیر قابل انکار می باشد.

ماکت یونولیتی در صنعت خودروسازی هم رواج دارد. به طور مثال برای ساخت یک خودرو به زمان زیادی نیاز است ولی برای ساخت ماکت آن زمان اندکی صرف خواهد شد. به همین جهت برای تبلیغ خودرویی که قرار است در آینده به تولید انبوه برسد در زمان کوتاهی ماکت آن را می سازند و در معرض عموم قرار می دهند.

کاربرد ماکت ها برای معمار ها هم بسیار زیاد می باشد. طرح های معماری نیازمند هزینه زیاد و زمان زیادی می باشند که ساخت ماکت یونولیتی بسیاری از این دشواری ها را کم کرده است.

کاربرد یونولیت ماکت سازی در شرکت ها و کارخانجات بیشتر جبنه تبلیغاتی دارد. بسیاری از شرکت ها برای رونمایی از محصوص خود با استفاده از فوم های ماکت سازی آن را در معرض عموم قرار می دهند.

یونولیت ماکت سازی

یونولیت ماکت سازی

موارد ایمنی در رابطه با ماکت یونولیتی

یونولیت ها در مواجه با مواد نفتی خطرناک هستند و امکان آتش سوزی و شعله ور شدن وجود دارد.پس سعی کنید از مواد نفتی و رنگ های روغنی و تینر و از این قبیل مواد را نزدیک یونولیت قرار ندهید.

یونولیت ها نسبت به بسیاری از چسب ها واکنش نشان می دهند.شما باید از چسب های مخصوص استفاده کنید یا در صورت لزوم از چسب آکواریوم استفاده کنید تا به ماکت شما آسیبی وارد نشود.

در ادامه به شما کاربردی ترین ماکت های یونولیتی را معرفی خواهیم کرد:

  • ماکت های محصولات کشاورزی
  • ماکت های مورد استفاده در پروژه های نظامی از قبیل ماکت تانک و پهباد و …
  • ماکت لوازم آرایشی بهداشتی
  • ماکت های یونولیتی تبلیغاتی واقع در نمایشگاه ها
  • ماکت جوایز که در بسیاری از جشنواره ها کاربرد دارد
  • ماکت تلفن های همراه

قیمت ماکت یونولیتی

قیمت ماکت یونولیتی به ابعاد سفارشی شما و قالب و … بستگی دارد.شما برای ساخت ماکت یونولیتی مقاوم نیازمند دانسیته بالایی هستید که معمولا دانسیته ۱۰ هم استفاده می شود اما برای کیفیت هر چه بیشتر باید دانسیته یا چگالی بالای ۲۰ را استفاده کنید.چگالی بالاتر شما برای یونولیت ماکت سازی باعث افزایش قیمت و افزایش وزن ماکت شما خواهد شد.پس در نتیجه ابعاد درخواستی شما به همراه قالب و برش دلخواه بعلاوه ضخامت و فشردگی یونولیت شما در تعیین قیمت نقش اصلی را تعیین میکنند.

خرید فوم ماکت سازی

شما برای خرید فوم ماکت سازی نیازمند یک کارخانه تولیدی با کیفیت در زمینه یونولیت می باشید.همانطور که گفته شد یونولیت ماکت سازی پوسیده نمی شوند و دوام بالایی دارند.اما همه این موارد ذکر شده به کیفیت تولید بستگی دارد.هر چه کیفیت تولید شده این محصولات بالا باشد از عمر و دوام بیشتری برخوردار خواهند بود.

توصیه ما به مشتریان گرامی این می باشد که برای تهیه این محصول به کارخانجات تولیدی معتبر مراجعه کنند و قبل از تولید ، دانسیته یا چگالی فوم ماکت سازی را بالا در نظر بگیرند تا کیفیت محصول دچار افت نشود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *